Kärlek är livet. Utan livet ingen kärlek.

Kärlek är en lycklig tanke. De här är min mamma och hennes man. Att se deras kärlek värmer i hjärtat. Om jag hade fått välja så hade aldrig velat bli vuxen. Vilket liv dem verkar ha ? Jobbar och sliter för att få pengar till mat och kläder till oss. Jobba, jobba, jobba, komma hem, äta maten dem tjänat ihop, kolla tv, sova. Dag ut och dag in. Längta efter helgen, vila. Jobba, tjäna pengar, äta, sova. Gång på gång på gång. Om man jämför de med en tonårings dag hade jag varit barn för alltid. Men barn har inte alltid de så lätt. Vi är små även om vi inte tror det. Jag tror jag är en stor flicka som alltid vet bäst själv, tror verkligen inte att jag är så liten som jag egentligen är. Ibland behöver man inte vara den som är så stor. Utan krypa ihop och vara den där lilla barnet. Lycka är det alla söker. Vem vill inte ha lycka. Vem vill inte känna att allt är perfekt. Inget är perfekt. Ingen är perfekt. Vare sig man lurar i sig det så är det verkligen inte så. Tragiskt nog inte..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0